page contents Verification: 9ffcbb9dc8386bf9 Australia's Daily Telegraph prints rival's pages by mistake – News Vire
Home / News Articles / Australia's Daily Telegraph prints rival's pages by mistake

Australia's Daily Telegraph prints rival's pages by mistake

Edition of the Sydney Daily TelegraphImage copyright
Getty Images

Image caption

The Sydney Daily Telegraph has apologised for the printing error

One of Australia’s most popular tabloids has blamed a printing error after pages from a rival newspaper appeared in its Thursday edition.

The Sydney-based Daily Telegraph, a right-leaning tabloid owned by Rupert Murdoch, accidentally printed two pages of the Sydney Morning Herald.

The pages include a letter calling for action to tackle climate change.

The Telegraph has apologised for the mistake and said it happened during the production process.

“Both papers share the same printing facility in Sydney’s west,” it said in a statement posted to Twitter. “We apologise for any confusion this has caused.”

The mistake was spotted by a number of readers who were quick to see the funny side.

“No need to apologise,” wrote Sydney Morning Herald journalist Kate McClymont. “Having some [Herald] pages is a reader bonus.”

“Might have been someone’s last day on the job,” one Twitter user joked.

“Extreme cost cutting? From sharing printing facilities to now sharing [the] same newspaper,” another wrote.

Fairfax and News Corp, the companies that own the newspapers, agreed to share printing facilities in 2018.

“The printing arrangements make the production of newspapers more efficient for both publishers,” Greg Hywood, the former head of Fairfax, said at the time.

About newsvire

Check Also

Dozens feared dead or wounded after Afghan wedding hall blast

Dozens feared dead or wounded after Afghan wedding hall blast

An explosion ripped through a wedding hall on a busy Saturday night in Afghanistan’s capital, …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *